fredag den 17. juli 2015

Tourguide Mette i New York!!

Da vi var færdig med den endelig eksamen kl 17:30, gik vi til Old Johns for at få vores sidste måltid! 👅
Chane, Mira og jeg havde aftalt at vi ville gå til Ground Zero og vi ville også tage The State Island ferry(en færge) og se Frihedsgudinden 🗽 Jo mere vi snakkede om det jo flere folk kom der og spurgte om de kunne følges med os! Vi startede 3 piger og endte med 15 piger som tog på tur! Eftersom at jeg have været begge steder med min famile, og at jeg ikke var bange for at spørge om hjælp, gjorde det mig automatisk til tourguide 😂 



Vi fik købt billetter til The subway downtown, og stod af ved Chamber street, og Ground Zero (9/11) var lige ud fra der, så det var let! 






Det tog omkring 10 minutter! 🚌 Da vi ankom til Ground Zero folk var meget forbløffet og rørt! Selvom jeg har set det engang, så var det meget livsbekræftende og virkelig en helt fantastisk oplevelse!! 





Efter at havde set Ground Zero, der var en slags mindetavle lige ved siden af som vi gik hen for at se! Den var så smuk og virkelig godt håndværk!




Lige ved siden af det nye Twin Tower, de var igang med at bygge noget med stort og hvid! Du kan ane det lidt på et af de andre billeder ☺️ Så vi (læs:jeg) spurgte en vagt, og han fortalte at det var en kunstner som havde tegnede den og at det skulle forstille en hvid due som symboliserede fred! Den var ikke færdig endnu, men der skulle være et shopping center indenfor 👌🏻


En anden "sjov" historie som jeg kunne fortælle pigerne omkring var dette træ! 🌳


Det træ er det eneste der overlevede fra 9/11! 🔝🌳

Der efter tog vi subway til South Ferry! Det tog lidt tid da vi ikke kunne finde vej 🙈 Men vi fandt det og det var helt fantastisk! Sidste gang jeg så hende, det var højlys dag, så det var rart at se hende om aften 🗽


Hov! Forresten mor, så kunne man sagtens få Pink Lemonade i New York 😂👍🏻


Det her er min roomie ☺️


Og lige til sidst: 




Knus



Ingen kommentarer:

Send en kommentar