søndag den 19. juli 2015

Første gang i kirke //First time in Church

Imorges blev jeg vækker kl 07:30 af Eli og Lucy! Det var så hyggeligt, de kom ind til mig med alle deres bamser og vi lå i senge og snakket :-) :-) Jeg har ikke noget imod at blive vækket sådan hver dag :-)!

Vi stod op, legede lidt, spiste morgenmad og klokken 09:45 kørte vi mod kirken. Det er en helt anden måde de går i kirke på her over! Børnene går i hver deres søndags skole fra kl 10 - 11, mens de voksne går i kirke. Fra kl 11 - 11:30, der er children chaple, det er kirke for mindre årige :-) Kl 11:30 går børnene ind til deres forældre og er med til resten af cermonien som varer ca til kl 12:30 :-) Jeg måtte selv bestemme hvor jeg ville være. Både Lucy og Eli ville gerne have mig med, så jeg tog med Lucy i dag og Eli på næste søndag :-)
- Det var rigtig sjovt, hyggeligt og lærerigt! Det er sjovt at se to så forskellige kulture. Alle var så søde og venlige mod mig, og jeg nød det! :-)

Da vi kom hjem gik vi alle 6 i poolen! Det var rigtig sjovt og vi spillede en masse bold og legede. Jeg har taget mit GoPro med her ned, så det er min plan at optage nogle videoer under vand!
Det var også en meget speciel dag i dag, fordi Ted's mor blev 70 år! Så de kom til middag hvor vi fik det lækreste mad og den perfekte tilberedt laks. Der var selvfølgelig også fødselsdagskage.
- Jeg har taget min Kay Bojesen garde med flag med til Texas, så den kom op bord og jeg sang også fødselsdags sang for hende på dansk :-) :-) Virkelig nogle søde mennesker!

Nu er det atter blevet senge tid og imorgen venter en ny dag! Imorgen skal jeg have lavet mig et person nummer, så jeg kan få en bank konto og så skal jeg køre Theo til klaver. En rimelig nem dag, men Heather og Ted siger at det kun er fordi det er sommerferie og så snart børnene begynder i skole, så bliver det hektisk. Imorgen aften skal jeg ud og spise med min samfunds vejleder, eller som det hedder her over: Community counsellor. Det glæder jeg mig rigtig meget til! :-)

Knus Mette
P.S Se billeder fra dagens løb længere nede :-)


//This morning I was waked at 7:30 am by Eli and Lucy! It was so cozy, they came in to me with all their teddy bears and we lay in bed and talked:-)) I don't mind being waked like that every day:-)!

We stood up, played a bit, ate breakfast and at 09:45 we drove toward the Church. It is a completely different way they attend church over here! The children are in their Sunday school from at 10-11, while adults attend church. From 11-11:30, there are children chapel for the kids :-) At 11:30 am the children goes into their parents and attend the rest of the ceremony which ends around 12:30 am. I had to decide where I would be. Both Lucy and Eli would like to have me, so I took with Lucy today and Eli on next Sunday:-)
-It was great! A lot of fun, pleasant and instructive! It's fun to see two such different cultures. Everyone was so sweet and kind to me, and I enjoyed it! :-)

When we got home all six of us went in the pool! It was so much fun and we played a lot of ball and played. I have taken my GoPro with me, so it is my plan to record some videos under water!
It was also a very special day today, because Ted's mother turned 70 years! So they came to dinner where we had the most delicious food and the perfect cooked salmon. There was also, of course, birthday cake.
-I have taken my Kay Bojesen guard with the danish flag with me to Texas, so it came on the table and I also sang the birthday song for her in Danish:-)) Really some nice people!

Now it's once again bedtime and tomorrow are there is a brand new day! Tomorrow I need to make a social security number so I can get a bank account, and later I'm going to drop Theo of to piano lesson. A fairly easy day, but Heather and Ted says that it is only because it is summer vacation, and as soon as the children begins in school, then it becomes hectic. Tomorrow evening I'm gonna go out and eat with my Community counsellor. I am really looking forward to that!

O Mette

Lucy imorges //Lucy in the morning


Vi legede købmand og dette var Lucys butik // We played a Business game, and this was Lucy's shop


Der bliver spillet Super Mario //Playing Super Mario


Fødselsdagskage //The birthday cake :-) :-) 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar