onsdag den 15. juli 2015

Back to school

Morgen startede med morgenmad på Old Johns som er en diner, det er der vi spiser alle vores måltider. Det tager omkring 15 minutter at gå derhen 🏃🏼 
Pigerne og jeg besluttede at tage en iskaffe med, og hvor får man sådan en bedst? Starbucks 👍🏻🗽


På Old Johns ved de også hvad "rigtig" ketchup er! Eller i hvert fald hvad min far, som selv mener at han er halv amerikansk, mener er rigtig ketchup.



Pigerne (læs: Mira og Chane) og jeg snakkede lidt omkring vores kultur. De var rimelig forbløffet over at vi kunne gå på sygehuset gratis og at vi ikke skulle betale for at gå i skole, men nærmest fik penge for at være i skole.  Jeg forklarede så også at det var fordi at vi betalte omkring 40% i skat. De fortalte at de betalte 14% i skat, men de skulle stadig betale nærmest alt! De beskyldt deres præsident for at tage alle skattepenge til ham selv. De fortalte også at Sydafrika er et meget rasisk land, det er de sorte der har første ret. Vi kom også til at snakke omkring det her med våben og hvor afslappede de er med det her i USA. De fortalte at i Sydafrika skal du have en tilladelse til at have en pistol, men de følte sig ikke tryg hvis de var i et hus unden en pistol... Det er vildt! 

Efter morgenmad startede vores class/kursus! Det var omkring første hjælp til børn. Vi fik en masse forskellige film hvor vi skulle skrive ting ned som var en fare for børnene i denne film. Vi fik en film omkring baghaven og sådan så vores plance ud! 🙈 Vi synes selv at det helt klart var den ALLER flotteste! 


Vi fik fri fra skole omkring kl 17, så jeg gik op til mit værelse for at forberede mig på min "fremlæggelse" om Danmark imorgen! Den ser sådan her ud! Og i må ikke grine, for ved godt det er grim, men kunne ikke gøre det bedre🙈 Mit første forsøg på at tegne verden var til STOR underholdning for Mira og Chane, så de fik ondt af mig og tegnede den for mig! Men resten har jeg selv lavet 🌍




Jeg så endnu et sted på gangen hvor der stod Denmark, men læg mærke til klistermærket! 


Nå må hellere komme ned og mødes med pigerne, vi skal over og have aftensmad og kl 19:30, skal vi på sightseeing tur med de andre! 

Håber alt er vel i Danmark! Her går det i hvert fald godt! 

Knus Mette ☺️


Ingen kommentarer:

Send en kommentar