tirsdag den 4. august 2015

Siden sidst

Der er ikke rigtig sket meget siden sidst, dagene går så hurtige og det bliver svære og svære at skrive på bloggen. Ikke fordi der ikke sker noget, for tro mig det gør der! Men det er begyndt at blive hverdag her, og jeg nyder det i fulde drag, så i må undskylde hvis der ikke lige kommer en opdatering hver eneste dag, der bliver nok lidt færre og så måske lidt flere når børnene begynder i skolen igen! :) Men som sagt så går alt godt, og jeg er så glad for at jeg tog denne beslutning. Det var hårdt at rejse fra alle vennerne, men de har et helt nyt liv nu, og skal til at læse rundt omkring i DK. Min familie savner jeg også, og der går da hellere ikke én dag hvor jeg ikke tænker på dem, men jeg ved de har det godt og skyper da også med dem af og til! Så alt er godt :D
I går (mandag) stod Heather og jeg tidligt op (Heather og Ted havde taget en fridag), jeg skulle nemlig tage mit amerikanske kørekort. Heather havde indstillet sig selv på at det nok ville tage hele dagen. Vi kørte hjemmefra kl 07, og da vi kom til kontoret gik jeg lige ind. Heather havde nemlig tjekket os ind hjemmefra så det ikke ville tage så lang tid. Det er en meget anderledes måde man gør det på her over. Jeg havde taget et online kursus hjemmefra, det var noget Heather havde fundet og det var jeg godt nok taknemmelig for, fordi så skulle jeg ikke til at tage en test. Men vi kommer ind og snakker med denne her dame som skal se mit pas, og skal vide hvor jeg bor her i Texas, og vil gerne se 3 stk papir der er mere end 30 dage gammel hvor der står mit navn og min nuværende adresse. Det havde jeg altså ikke lige, men så var det godt Heather var der. Hun kunne nemlig skrive under på at jeg boede der. Efter alt papir arbejdet var over, så skulle jeg holde min højre hånd op og gentage efter damen. Det var bare at alle de informationer jeg havde givet dem var sande. Efter alt det var det så endelig blevet tid til selve køreprøven (man gør det nemlig bare med det samme) eller det vil sige det troede jeg! Vi kom ud til front disken og afleverede papirerne og hun spurgte hvornår jeg gerne ville tage min køreprøve, og jeg svarede at det ville jeg gerne med det samme, det kunne jeg så ikke få lov til. De havde først en tid kl 16, men det var fint! Den snuppede jeg og så kørte vi hjem ad igen. Jeg tror vi var hjemme kl 09:30, og det tager 30 minutter hver vej, så det var ikke så voldsom lang tid, og Heather var helt overrasket over at det var så hurtigt overstået fordi nu havde vi hele dagen til at lave alt muligt. Da vi kom hjem holdt vi familie møde. Det var Eli der var ordstyrer og vi skulle alle sammen sige ting vi gerne ville lave idag! Der kom en masse forslag på bordet og vi fik lavet en dagsplan der så nogle lunde sådan her ud:

kl. 10 - 11:30 Heather og Ted cykle en tur
kl. 12:00 - 12:30 Frokost
kl. 12:30 - 14:00 Lege tid
kl. 14:00 kørte Heather, Lucy og Eli til Fort Sam (det store vandland jeg skrev om sidste gang) og Ted kørte i trænings centret.
kl. 15:00 kørte jeg så mod min køreprøve
kl 15:30 ankom jeg og fik min kørelærer med det samme (man medbringer selv sin egen bil som man kører i til prøven)
kl 15:40 bestod jeg min køreprøve! Wuhu!!!!!!!!!!!! Der går så 30 - 60 dage inden det komme i posten.

Da jeg var færdig havde jeg god tid fordi jeg skulle først mødes med de andre kl 18:30, så jeg tog i The one dollar biografen og så Pitch Perfect 2. En rigtig sjov film hvor den danske skuespiller Birgitte Hjort Sørensen har en stor rolle i! Hun har faktisk 2 roller, og en del af filmen foregår i KBH. Så det var nu meget sjovt. Da den var færdig skulle jeg så mødes med Ted, Heather, Eli og Lucy til aftensmad på en restaurant der hed The Golden Wok. Da jeg er 4 minutter væk fra restauranten springer mit ene dæk på bilen.... Jeg holdte ind til siden og ringede til Heather. De fik en til at komme og fixe det og så ville de tage noget mad med hjem til mig. Kl 19:30 kom de så og hentede mig. Eller det vil sige at jeg tog med de andre mens Ted ventede til bilen var ordnet. Heather, Lucy, Eli og jeg kørte ud og bowlede. Det var rigtig sjovt, selvom jeg tabte...... Eli havde en rimelig sikker sejr, den eneste der kunne slå ham var Heather, og så skulle hun lave en strike, og det gjorde hun så!!! Det var Eli lidt muggen omkring, men vi andre synes det var sjovt! Haha :D Vi kørte hjem ad og klokken var 22 og Ted var stadig ikke færdig med bilen, Heather blev nød til at hente ham og de var først hjemme efter kl 23. Spørg mig lige om jeg havde dårlig samvittighed... Men sådan kan det jo gå.

Lidt billeder fra bowling:




I dag har bare været en stille og rolig dag og her til aften mødtes jeg med Andrea og fik Orange leaf, som er frozen yoghurt, SÅ GODT.

Vil smutte i seng! Godnat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar