mandag den 1. februar 2016

Besøg fra DK og mere til!

Der er sket meget siden sidst! Og tro mig det her indlæg har været længe undervejs! :-) :-) Jeg vil gerne undskyld på forhånd fordi det her bliver nok hidtil det længste indlæg jeg har lavet her på bloggen, men jeg har en masse at fortælle, så lad os bare komme igang! :-)

- Simone havde fødselsdag og vi var alle inviteret til middag på Stone Werks. Det var rigtig hyggeligt! :-)





- Amalie kom torsdag d. 7 Januar om aften. Jeg hentede hende i lufthavnen og så tog vi ellers bare hjem, fik snakket en del og så på hovedet i seng! Om fredagen stod vi op sammen med familien og Amalie fik oplevet hvordan en normal morgen er her hjemme! Senere tog vi ud til min veninde/vejleder Simone's arbejdsplads! Hun arbejder på en ret kendt arbejdsplads her i San Antonio som hedder Rackspace! Hun havde inviteret os der ud for at vise os rundt samt at spise frokost! :-) Hver fredag har de hele pladsen udenfor fyldt op med forskellige foodtrucks, så vi fik lækker mad derfra! :-) Det var rigtig hyggeligt!


















-Derefter kørte Amalie og jeg til Dunkin Doughnuts! Amalie skulle jo prøve at have sådan en rigtig doughnut! :-)



- Da børnene kom hjem havde jeg lovet dem at vi ville tage Amalie med på Orange Leaf som er et Frozen Yoghurt sted! Der efter tog vi i parken og leget! Det var rigtig dejligt vejr og vi havde en dejlig dag! :) Om aften slappede vi bare af her hjemme! :-) 







- Lørdag spiste vi frokost med Simone og hendes kæreste! Derefter tog vi ud og spillede Topgolf, noget som er noget man næsten bør opleve når man er her i San Antonio! Det var ingen hemmelighed at Amalie vandt.. 





- Søndag morgen tog vi i kirke med familien! Amalie synes at det var en meget speciel oplevelse og spændende at se hvordan kulturen er her! :-) Efter kirke mødtes vi med Simone og tog i Outlet! Vi var der lige indtil de lukkede! Vi fik begge købt en del og på vej hjem ad spiste vi middag i en lille by tæt på outlet der hed gristmill. Det var rigtig lækkert! :-) På hjemvejen gjorde vi også et stop ved den største tank station i USA som hedder Buc-ee's!!! Den ligger kun 20 minutter fra San Antonio! De har en helt butik fyldt med ting af deres mærke og så er der 128 tanke man kan tanke fra! Det var helt sikkert noget af en oplevelse! :-) Da vi kom hjem var vi rigtig trætte og gik på hovedet i seng. Vi havde nok købt lidt mere end vi skulle ;-)









- Tirsdag havde vi lagt et stramt program! :-) Efter Theo var taget i skole kørte vi mod Austin hvor vi havde planlagt at se Hamilton Pool og et graffiti galleri. Vi tog først til Hamilton Pool, som er et vandfald! Det var rigtig smukt og jeg var helt betaget! Om sommeren kan man bade der :-) Derefter tog vi til det der også bliver kaldt graffiti slottet. Det er et sted i Austin hvor alle har lov til at male med graffiti, og det ændre sig hele tiden fordi der kommer en masse mennesker! Bag stedet fyldt med maling ligger der et smukt hus som ligner et slot! Det var helt vildt flot! :-) 
Efter alt det spiste vi frokost og fik milkshakes! Da vi kom hjem tog vi med børnene til kor! Mens drengene var til kor, tog Amalie, Lucy og jeg til det nærmeste center for at shoppe lidt! :-) 





























































- Om aften tog vi med Simone downtown! Her tog vi op i Tower of Americans, så The Alamo og gik lidt rundt at The RiverWalk! 






- Om onsdagen havde vi endnu en travl dag! :-) Vi tog til et sted tæt på San Antonio som hed Natural Bridge Caverns. Det var drypstens huler! Det var rigtig smukt! Derefter tog vi til Wildlife Ranch, hvor man kører i sin bil og fodre de forskellige dyr! :-) 




















 












- Fredag tog vi i den japanske tea have. Om aften skulle vi til en is hockey kamp, da Eli skulle synge med hans kor fra skolen. Det var rigtig hyggeligt :-)












- Lørdag passede vi de små da Theo og Ted var til en Bar Mitzvah og Heather var hellere ikke hjemme! Eli tog over til naboen for at sove der, så vi tog Lucy med til Orange Leaf for at få dessert efter aftensmad! :-) 


- Søndag morgen kørte vi mod Galveston som er 4 timer væk fra San Antonio. Her skulle vi holde ferie i nogle dage :-) Det første vi gjorde da vi ankom til øen var at tage ud til stranden og mærke sandet og vandet! Da vi kom til hotellet hoppede vi i poolen og slappede af! :-) Om aften gik vi langs vandet og spiste aftensmad på en Mexicansk restaurant, det var rigtig lækkert! 



- Om mandagen lejede vi cykler i et par timer og cyklede rundt på øen! :-) Da vi kom tilbage hoppede vi endnu en gang i poolen :-) Om aften spiste vi aftens mad på Rainforrest Cafe. Det var rigtig lækkert :-) Der efter kunne man tage en lille båd forlystelse inden for og se nogle dyr, så det gjorde vi!
























- Tirsdag var vores sidste aften og vi havde besluttet at vi ville tage ud på pieren. Det er det som i ser på billederne ovenover, en slags forslystelse park! Da vi kom der ud havde de lukket.... Så i stedet fandt vi et sted og spiste aftensmad og sad og hyggede os der! :-) 




- Onsdag kørte vi hjem ad! På vej hjem kørte vi i et andet Outlet! Amalie fik købt lidt forskelligt, mens jeg fik købt gaverne til børnene! :-) Jeg købte en hund til Lucy som hun blev helt vildt glad for!


- Torsdag tog Amalie hjem :-( :-( Da børnene kom hjem fra skole tog vi i parken! :-) 


- Fredag spiste jeg aftensmad med min gode veninde Amanda på The Cheesecake Factory! Det var rigtig hyggeligt! :-) Fik kun taget et billede af loftet fordi det var så flot :-) 


- Lørdag tog jeg endnu en gang til Austin! Denne gang sammen med de andre Au Pair's. :-)
Vi kørte alle sammen sammen i Maddelin's mini van! Vi startede ud med at se The Capital! Derefter kørte vi til graffiti slottet og så det! :-) Efter det spiste vi frokost et sted hvor alt var med Doughnuts! Nogle fik doughnuts burger, andre fik ost der var friteret med doughnut dej osv. Der efter kørte vi til en bro hvor vi kunne kigge ud over Austin Skyline! :-) Vi kørte også op på et bjerg hvor vi kunne kigge ud over Austin river! :-) Vi sluttede dagen af i Austin med en øl og på hjemvejen spiste vi middag på et Thai sted! :-) Det var en rigtig dejlig dag med masser af smil og grin! :-) 
























- Ellers er det bare normal hverdag her hjemme og tiden begynder at gå hurtigt :-) :-) Jeg har fået en cykel af mor i fødselsdagsgave så der bliver cyklet mange ture med børnene :-) 






- Nu glæder jeg mig ellers bare til at Otto og Ebbe kommer og besøger mig fra d. 11/2 - 21/2 + så har jeg jo fødselsdag, hvilket betyder at jeg fylder 21 år, hvilket betyder at jeg endelig kan gå i byen! :D :D

Håber i alle har det godt der hjemme! Knus Mette 
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar