fredag den 18. december 2015

Julehilsen fra Texas!

Så er julen her snart! Vi har bagt lidt hjemmebag til alle vores naboer! Jeg bagte pebernødder med ingredienser mor havde sendt her over og Heather bagte Pecan småkager med flormelis! Pebernødder er ikke noget man har/laver her over, så det faldt i god jord ved alle naboerne, og jeg har fået rigtig mange søde kommentar siden da :-)



Selvom det er december betyder det ikke at folk begynder at gå med hat og vanter her i Texas! :-) Ja Eli har stadig shorts på hver dag i skole, selvom det dog er blevet køligere og nogle gange er det helt ned til 16 grader, men så er der også dage hvor det er 26 grader :-)!


Søndag var det Ted's fødselsdag, vi stod tidligt op og tog til den tidlige Gudstjeneste. Der var nemlig julekoncert og da der altid kommer mange mennesker ville vi gerne være der tidligt for at få en plads. Vi hentede Ted's mor og tog alle sammen i kirke sammen! Heather, Theo og Eli havde været endnu tidligere oppe da de var en del af julekoncerten! Det lød helt fantastisk og var en rigtig stor oplevelse! Theo og Eli havde enda en solo :-) 





Heather og drengene blev i kirken da der skulle være endnu en koncert for den anden gudstjeneste! Vi andre tog ud og fik brunch og fejrede Ted's fødselsdag! :-) Vi tog på en fransk cafe og for første gang fik jeg French Toast. 
Senere søndag tog jeg ud på en vandre tur med min veninde Amanda, det kan i læse om i det tidligere indlæg! :-) 

Lige siden jeg har været her hos familien har de snakket om et is mærke der hedder Blue Bell. Det er børnenes favorit is som de elsker meget højt, men da der for ca 1 år siden blev fundet en bakterie i isen hvilket resulteret i at 3 mennesker døde, har Blue Bell været lukket ned og man har ikke kunne købe det nogen steder, men mandag morgen kom det så endelig tilbage i butikkerne. Efter at børnene var taget i skole skyndte jeg mig til HEB (et supermarket) for at købe is til børnene da de ikke havde det der prøvede jeg et andet sted og derefter endnu et sted, men blev bare mødte med dette syn alle 3 steder!


Jeg troede at jeg var for sent på den, men jeg var faktisk for tidlig på den. Da Blue Bell er et Texas is mærke er det meget "berømt" og noget som alle gerne vil have og derfor var chancen for at det ville være udsolgt inden for 30 minutter MEGET stor! Da klokken alligevel blev 10 prøvede jeg alligevel at køre der hen igen for at se om det måske var fordi jeg havde været for tidlig på den, og ganske rigtigt! Da jeg kom stod mændende og puttede det i fryseren så jeg skyndte mig at tage to bøtter! :-) Børnene blev elle vilde og var så glade! 


Her i juletiden er dette Lucy's morgenmad HVER morgen! :-) To stykker brød skåret ud som små kagemænd og så med nutella på! :-) 



I onsdags blev jeg mødt af et glædelig syn ved døren! Der var en pakke til mig hvor der udenpå stod "Danish Kringle" også oversat til dansk kringle. ;-) Det var vores naboer som bor lige ved siden af os som havde fået det tilsendt som tak for de lækre pebernødder. De havde fået deres gode ven fra Wisconsin som havde været på ferie engang i Danmark til at udvælge hele 3 store kringler som minder så meget som muligt det man kunne få i Danmark og så fik de sendt det her til! :-) Det varmede meget om mit hjerte og så smagte det NÆSTEN ligesom en god dansk kringle. 


 







I går var vi til drengenes kor afslutnings fest. Der blev spillet på klokker, leget diverse lege samt spist og hygget til den store guldmedalje! :-) Det var rigtig hyggeligt! 






 Derefter kørte vi direkte til en anden kirke. Theo og Eli skulle øve til den Opera som de skal fremfører på søndag, hvor Theo har hovedrollen. :-) Lucy og jeg smed drengene af og så holdte vi date night. Vi skulle have haft sushi, men da vi kørte forbi Wendy's (en kæde restaurant) ville hun hellere der ind og spise, så det gjorde vi! Lucy fik det hun altid får. De har det der hedder 4 for 4$, så du får 4 ting (mad) for 4 dollars. Vi fik en burger, nuggets, pomfritter og en sodavand, alt det for blot 28 kr!



Derefter kørte vi rundt i nabolaget for at kigge på alle julelysene! Aften sluttede vi af med Blue Bell is og så puttede vi bare i sengen mens vi snakkede :-) 
Her er lidt billeder af alle julelysene!










Og så fik jeg en glædelig overraskelse da vi kom hjem! Min dejlig familie havde nemlig sendt ENDNU en pakke hjemmefra med gaver fra min familie :-) Så det var en dejlig afslutning på en dejlig dag!






I dag skal jeg hen til Lucy og Eli's skole og være med til deres juleafslutning og i aften skal jeg til julefest ved Simone med de andre Au Pairs. Imorgen skal jeg passe børnene og søndag skal vi alle hen og se den Opera som Heather, Eli og Theo er med i og mandag kører vi så mod Colorado for at holde jul! :-) 

Glædelig jul og godt nytår til jer alle!!! 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar